Ikan Talang Masin Masak Asam

by - 8:00 PTG

Ikan Talang Masin Masak Asam. Sahur pagi tadi mommy masak ikan talang masin masak asam tapi lupa nak ambil gambar. Pinjam gambar hasil carian google dulu... Nanti kalau mommy masak lain, mommy gantikan gambar tersebut. 

Resepi masak asam ini juga boleh di makan oleh orang dalam pantang. Kalau tak lalu ikan masin boleh saja gantikan dengan ikan tenggiri, ikan merah ataupun ikan haruan. Rasa dia boleh menyebabkan selera orang berpantang naik. Mommy dulu macam tu jugak, teringin nak tambah nasi kalau ada lauk ni tapi sebab pantang larang berpantang tak boleh tambah... Simpan sajalah niat tu dan lauk ni makan untuk makan malam pula. 

Bulan puasa pun mommy suka masak lauk ni. Memang bangkit seleralah dan untuk anak-anak pula lauk telur masak kicap yang senang. Untuk resepi masak kicap boleh tengok di SINI.


Ikan Talang Masin Masak Asam, resepi Ikan Talang Masin Masak Asam, resepi ikan talang, resepi ikan masin, ikan talang kering, sedapnya masak asam ikan talang, resepi masak asam, resepi berpantang, masak asam untuk berpantang, resepi berpantang, masak asam mudah dan sedap, resepi sahur, lauk sahur mudah dan sedap,
kredit pada blog http://time2masak.blogspot.my


Ikan Talang Masin Masak Asam

Bahan-Bahan

Ikan talang masin - di kerat kecil n di goreng
Air asam
Cili padi - dibelah 2
Cili Kering - optional ( di potong pendek)
Bawang besar - di potong separa bulat
Bawang Putih - di racik
Halia - di racik
Minyak untuk tumis- guna lebihan goreng ikan tadi pun boleh. Jimat sangat!

Ikan Talang Masin Masak Asam, resepi Ikan Talang Masin Masak Asam, resepi ikan talang, resepi ikan masin, ikan talang kering, sedapnya masak asam ikan talang, resepi masak asam, resepi berpantang, masak asam untuk berpantang, resepi berpantang, masak asam mudah dan sedap, resepi sahur, lauk sahur mudah dan sedap,
Cara potong bahan untuk Masak Asam Ikan Talang
Credit pada blog Aisyah Azzahra
Caranya

Panaskan minyak.

Tumiskan semua bahan yang di potong sehingga naik bau

Masukkan air asam jawa. Biarkan seketika dan masukkan ikan masin yg telah di goreng tadi

Kacau rata sehingga ikan masin sebati ngan air asam

Tambah garam/asam jika kurang masin/masam.

Angkat dan hidangkan bersama nasi panas.


Selamat mencuba uolls!

You May Also Like

0 comments

Google+ Followers