Rahsia Jagung Tahan Lama

by - 4:17 PTG

Assalamualaikum wbt. Rahsia Jagung Tahan Lama.

Lagi satu rahsia mommy dedahkan iaitu rahsia jagung tahan lama. Bukan apa, kekadang tu, tak sempat nak masak... tengok-tengok jagung dah kering. Nak masak pun dah tak sedap. Sayang... Akhirnya ke tong sampah juga.

Macam mana nak bagi jagung tahan lama? 

Kalau belum buangkan  kulitnya, korang buangkan kulit macam kat bawah ni.

Rahsia Jagung Tahan Lama

Lepas tu, keluarkan/ perisi jagung dari lulurnya. Akak guna jari ja. Nak guna sudu macam sesetengah orang tak berapa nak pandai. Dalam setengah jam  juga untuk tujuh biji jagung.

Rahsia Jagung Tahan Lama

Dah siap perisi tu, masukkan ke dalam plastik/ bekas yang sesuai dan simpan dalam peti ais. Tempat sejuk beku tau!

In shaAllah boleh tahan lama dan rasa macam baru beli. Tak caya? Cuba tengok mix vege yang beli dari pasaraya, jagung mentahkan. Dah berapa lama agaknya jagung tu???? Gunakan minda anda yer..

selamat mencuba.

You May Also Like

0 comments

Google+ Followers